پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3118
-
الف
+

نمایش فیلم‌هایی از شش کشور اروپایی در موزه هنرهای معاصر

هفته فیلم اروپا در ایران با حضور شش کشور اروپایی در محل موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.

بنا به اعلام حسن دزواره، مدیر امور بین‌الملل انجمن سینمای جوانان ایران، هفته فیلم اروپا در ایران با حضور شش کشور اروپایی در محل موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.

دزواره در این باره گفت: فیلم‌های کوتاه و بلندی از اتریش، فرانسه، ایتالیا، لهستان، هلند و سوئیس در محل موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درخواهند آمد و علاقه‌مندان می‌توانند از اول تا پنجم آذرماه در ۲ سانس عصرگاهی در این گردهمایی میان‌فرهنگی شرکت کنند.

این اقدام در راستای گسترش مناسبات بین‌المللی فرهنگی بین ایران و اروپا، خصوصاً در بخش فیلم کوتاه صورت گرفته و در این راستا با بخش فرهنگی اتحادیه اروپا همکاری‌های جدیدی صورت پذیرفته است.

گفتنی است هفته فیلم اروپا با همکاری توماس کلویبر رایزن فرهنگی سفارت اتریش و همچنین مشارکت موزه هنرهای معاصر تهران برگزار خواهد شد.

بنا به گفته فرید فرخنده کیش مدیرعامل انجمن سینمای جوانان، اقدامات دیگری نیز در راستای گسترش و ارتقای فرهنگ سینما و عکاسی و همچنین با هدف حفظ عدالت فرهنگی در تمامی نقاط کشور صورت خواهد پذیرفت، که از جمله آن می‌توان به برگزاری سه جشنواره منطقه‌ای تا پایان سال جاری اشاره کرد.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان همچنین اضافه کرد: این جشنواره‌ها بر اساس تفاهمنامه‌هایی برگزار می‌شود که پیش از این با ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های خراسان رضوی، بوشهر، هرمزگان و منطقه آزاد قشم به امضا رسیده است.

دبیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران اعلام کرد که انجمن سینمای جوانان ایران سه جشنواره بینالود در مشهد (آذرماه)، جشنواره منطقه‌ای بوشهر (اسفندماه) و جشنواره قشم (اسفندماه) را در رئوس برنامه‌های آتی خود قرار داده است.

ب س / ح ی

نظر شما
ارسال نظر